Kulcsszavak

Kulcsszavak

Mi a kulcsszó?

A kulcsszó (ahogy korábban már említettem) az a szó vagy kifejezés amit az oldalad látogatói a keresőkbe írnak be, így találnak meg téged.

Kulcsszóválasztás – melyik a legjobb?

Ha azt mondanám Neked hogy gondos kiválasztás után 5-7 kulcsszó vagy kifejezés leírja a weboldalad, annak tartalmát, a vállalkozásod, minden bizonnyal megnyugodnál és hátradőlnél. De sajnos ez ennél nehezebb. Egy website több oldalból áll. Minden oldal szól valamiről – maradva a virágüzlet példánál – lesznek olyan oldalak amelyek a virág fajtáiról szólnak, egyesek a cégről szólnak, mások a házhozszállítás feltételeiről. Minden oldalnak külön meg kell nézni hogy milyen szavakra érdemes optimalizálni. Az orchideák oldalait például nem optimalizálhatod az “ingyenes virág házhozszállítás” kifejezésre mert annak semmi értelme.

Miért fontos hogy minden oldalt külön optimalizálj? Nagyon egyszerű, vegyünk gondolatban egy esernyőt. Az esernyő csukva van, annak legvégső pontja (a teteje) a te főoldalad optimalizált állapotban. Ha valaki rákeres azokra a kifejezésekre amelyekre ez a főoldal ki van hegyezve, megtalál téged. Tegyük fel hogy ilyen módon elérsz napi 100 látogatót. De mi a helyzet a többi oldaladdal? A Te weboldaladnak (a példa kedvéért) pont annyi oldala van még a főoldalon kívül mint ahány kar tartja az esernyőn a textilt. Leülünk, gondolkodunk, kiválasztunk, átírjuk és közzétesszük. Tehát, kinyitjuk az ernyőt! Remélem érthető a példából hogy ha minden oldalad jól megírt, akkor több látogatót érsz el mint 100.

Hogyan választom ki ezeket a szavakat?

Az oldalt, a vállalkozásod csakis Te ismerheted a legjobban. Tudnod kell gondolkodni a látogató fejével, leírni azokat a kifejezéseket, szavakat, amikre rákereshetnek az emberek.
Persze ha elsőre nem sikerül nem gond. Az egyszerűség kedvéért gyűjtsd össze a termékeid neveit, az üzletre legjellemzőbb kifejezéseket és hogy mivel foglalkozol. Alább felsorolok pár ingyenes kulcsszóválasztó eszközt, módszert szíves felhasználásra.

  1. Google operátorok
    Használd a * jelzést kereséseidben hogy megtudd milyen szavak jöhetnek szóba a Te piacodon. Alapesetben ez a csillag szinonimákat fog berakni a keresésedbe. Nézzük a ["legjobb * énekes"] keresést. Ha ezt ütöd be olyan keresési eredményeket kapsz amiben előfordul vagy a címben vagy a leírásban a “legjobb ír énekes”, “legjobb női énekes”.
  2. Google Kulcsszóválasztó Eszköz
    Ez egy nagyon hasznos eszköz, ha nincs hozzáférésed az AdWords-höz. Talán ez az egyik legegyszerűbb megoldás hazai használatra, beütöd a szavakat, beütöd a biztonsági kódot és már dől is az eredmény.

    Google Kulcsszóválasztó Eszköz

    Google Kulcsszóválasztó Eszköz

  3. Google Insights
    Talán ennél részletesebb és hitelesebb keresőt nem is találhatsz magadnak. Segít neked lebontani földrajzi régiókra, időbeni változásokat mutatni és kategóriákra is letudod bontani a keresési eredményeket.

    Google Insights keresési trendek

    Google Insights keresési trendek

Hol használom a kulcsszavakat?

A kulcsszavak gyakorlatilag majdnem mindenhol megjelennek majd a munkád során. Fontos hogy az oldalak címében, leírásában, META adataiban szerepeljen, hogy a tartalomban megjelenjen, a belső linkeléseid során is oda kell majd figyelned a megadott horgonyszövegre.

Mit ne csinálj a kulcsszavakkal?

A kulcsszóhalmozás a legrosszabb dolog amit az oldaladdal és saját magaddal tehetsz. A kulcsszóhalmozás azt jelenti például hogy az oldalad aljára beírod negyvenszer a virág szót. Tennéd mindezt azért mert a cég akit megbíztál azt mondta hogy ez majd segít, vagy mert olvastad valamelyik fórumon. Ne tedd! A Google ezt csalásnak veszi és nem kell sok hozzá hogy örökre kukába dobja az oldalad.

A kulcsszóhalmozásnál már csak egy rosszabb van ebben a témakörben. Ha mindezt olyan színű betűvel teszed, mint az oldalad háttere. Tudnillik tudni illik: a keresőmotorok a kódot olvassák, ha azonos a betű színe a háttérrel a látogatók nem látják csak a motorok. Ez bizony csalás.

A következő cikk megjelenéséig ajánlom szíves figyelmedbe a következő oldalt: Google Webmester Központ